Åttondel

Holland-Slovakien är på förhand den kanske "tråkigaste" matchen av alla åttondelsfinaler men efter gruppspelet så vågar man inte räkna ut Slovakien. En enorm kämpainsats mot Italien säkrade åttondelen men nu tror jag inte att deras kämparglöd räcker till. Holland är helt enkelt för bra, imponerade inte spelmässigt under gruppspelet men man tog sig ändå vidare på full pott. Vanligtvis är Holland grymma i gruppspelet och sedan mindre bra i slutspelet, jag tror inte så blir fallet i år. Holland vinner med 3-0
Brasilien-Chile kan bli en riktigt underhållande match. Den har i alla fall alla ingredienser för det. Ett mer defensivt än vanligt Brasilien som ändå har enorma offensiva kvalitéer hos alla spelare. I matchen mot Elfenbenskusten fick vi se prov på deras snabba omställningsspel och skicklighet offensivt. Kaka verkar vara sitt normala jag i landslaget och Robinho också han. Att de sedan har en Fabiano som spjutspets gör det inte sämre, kanske inte det mest stjärnfyllda laget Brasilien ställt på benen men likväl otroligt bra. Chile är ett lag utan några direkta stjärnor utan jobbar verkligen för varandra. De öppnade bra och roligt mot Spanien men målvaktsmisstag och utvisning gjorde det svårt för dem att hota Spanien. Trots motståndet är jag övertygad om att de kommer spela sitt normala offensiva spel och med Bielsa som coach kan det mesta hända. Ingen lätt match för Brasilien men deras bredd och rutin från viktiga matcher avgör, 3-1 efter att Nilmar kontrar in 3-1 i minut 88.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0