Ta fram Ferrys vilja!

Ikväll har Helena Jonsson chansen att få oss att glömma de tidigare misslyckandena som hon ändå stått för hittills i OS. Är man ledare i världscupen och varit så dominant som hon varit denna säsongen så kan man kräva bättre placeringar än de hon presterat. Jag hoppas att de har lärt av Björn Ferry och denna gången vågar vinna! Jag skulle bli så enormt glad om hon klarar trycket och levererar när det gäller och plockar Sveriges tredje guld. Anna-Carin Olofsson-Zidek får gärna ta en medalj hon också. Och om de inte är för Helena själv så bör hon ta en för sin farmor som fyller 75 år idag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/article6631009.ab
Otrolig intressant att se om Björn Ferry har klarat av att ladda om för att försöka ta en andra medalj för herrarna i kväll. En mycket intressant skidskyttekväll.
Att sedan också Anja Pärson vågar sig ut igen i backen är så otroligt starkt! Hon flyger 60 meter och dagen efter ställa sig igen och köra, jag skulle göra på mig av bara tanken. De allra skönaste att se var dock att hon reste sig upp, det kunde gått mycket värre än vad det nu gjorde. Hon gjorde ett bra åk i störtloppet och har definitivt chans på medalj i kombinationen, slalom är hon ännu bättre på skulle jag vilja säga.
Stabil start av hockeygrabbarna också, ingen stor match men de vinner en match de ska vinna och de är inte nu de ska vara som bäst. Grabbarna ska vara som bäst i slutspelet, de förlorade två matcher i gruppspelet i Turin för att sedan vinna hela turneringen. Att damerna förlorade med 1-13 är pinsamt! Kanada är överlägsna och ska slå Sverige alla dagar av veckan men mer kan man kräva. Jag förstår debatten som blossat upp om damhockeyns vara eller inte vara i OS. När lag som vinner en kvalmatch till OS med 82-0 för att sedan i OS förlora med 12-0 mot Kanada, då börjar man bli tveksam. Därför jag heller inte tycker bandyn riktigt har att göra i OS än så länge, på tok för få lag som kan konkurrera. Det krävs mer resurser och fler mästerskap för att höja nivån på damhockeyn. För tillfället finns det i stort sett bara OS för tjejerna att kämpa mot, men framförallt, låt tjejerna tacklas! Det är som att plocka bort tennisracket från en tennisspelare och låta dem spela med händerna. Hockey är en fysisk sport och en stor del av spelet och jag är övertygad om att tjejerna själv vill tacklas. Majoriteten av publiken vill se tacklingar och allt som kan leda till att locka större publik borde välkomnas.
Nu blir det OS 24/7, kvällen består av curling, alpint, skidskytte, snowboard ja bara massa roligt!

Kommentarer
Postat av: Off The Ground

Inte Jonssons OS i år. Bättre lycka nästa gång?

2010-02-18 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0