Champions League

Då var det äntligen dags för festen att spraka igång på riktigt. Gruppspelet är över och det är nu som allt avgörs. Redan i åttondelsfinalen får vi se en repris på fjolårets final, och även en repris på Arsenal-Barcelona. Att också få se Zlatans Milan ställa upp mot ett piggt och snabbt Tottenham gör att det vattnas rejält i min mun i alla fall. Gareth Bale som i höstas sprang sönder Maicon och Inter kommer inte kunna medverka i den matchen. Även Luka Modric är osäker till spel, medan Rafael van der Vaart gett klartecken.

Tisdagens matcher är Milan-Tottenham och Valencia-Schalke.

Ett Milan och Tottenham som båda är hårt skadedrabbade. Och Milan som heller inte får använda sig av Cassano eller Bommel. I den första matchen håller jag ändå Milan som knappa favoriter. Med en Zlatan som bär laget och inget hellre vill än att vinna den där Champions League, kommer de sälja sig dyrt. Man ska heller inte underskatta rutinen som sitter i väggarna hos Milan. Ett Totteham med Bale och Modric tror jag skulle kryssa i Milan. Trots skador på dessa tror jag att Tottenham kommer göra en bra match och våga anfalla. Spelare som måste funka för att Tottenham ska kunna hota Milan offensivt är Vaart och Aaron Lennon som kan springa sönder alla försvar i världen.

Mitt tips är 2-1 till Milan och fördel Tottenham inför andra matchen.

Kvällens andra match är Valencia mot Schalke.

Ett Schalke som går tungt i Bundesliga men vann sin grupp i Champions League. Ligan är redan körd så allt deras krut tror jag kommer att ligga på Champions League. Valencia ligger på en stabil tredjeplats i La Liga och har en plats för att kvala till Champions League i sin hand.

Mitt tips är 1-1 och fördel för tyskarna inför returen.

Håll i er, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0