Champions

Gårdagen visade att avståndet mellan det bästa laget från Norden och till yppersta eliten i Europa fortfarande är väldigt stort. Tänk er då hur långt det är emellan ett svenskt lag och ett lag som Chelsea.

Nu ska vi inte ägna för mycket åt gårdagen utan se mot kvällens matcher. Vi har en finalrepris i matchen Inter-Bayern Munchen. En tuff drabbning mellan ett Inter som efter tränarbytet har kommit igång och nu är uppe och sniffar Milan i baken på Serie A. Mot ett Bayern som efter sin sedvanligt dåliga höst har börjat trampa igång igen men är 13 poäng efter Dortmund som leder Bundesliga. Matchen i kväll tror jag kommer bli stenhård och tät. Bayern med två offensiva kreatörer av världsklass i form av Robben och Ribery. Samt en Gomez i form och med farbror Muller på ett hörn också. I Inter kommer mycket att hänga på Sneijder och att Eto'o är sådär jobbigt giftig som han kan vara.

Mitt tips är 1-1 och fördel Bayern inför returen.

Den andra matchen är Marseille-Manchester United. Jag skulle verkligen vilja säga att Marseille har en skrällvarning här men jag tror det är för mycket begärt. Flera skadade i United men också i Marseille. Och de skadade i United är vad jag tycker inte spelare som när Ferguson ska sätta sin bästa elva på plan är med där. Det blir givetvis en svagare bänk men United ska ta detta.

Mitt tips, 1-2 och fördel United.

För övrigt så förlorade Edsbyn en väldigt jämn och tight kvartsfinal igår. Med lite bättre skärpa framåt i andra halvlek hade Edsbyn gått hem med seger. Hammarby ägde första halvlek men Edsbyn dominerade andra och var klart giftigare. Störde Hammarby högre upp och fick igång farten och passningsspelet. Men Patrik Nilsson är fel kille att släppa i en kontring med hela laget uppe. Dessutom när klockan tickat upp på 90 minuter. Skottet han får på är fantastiskt och omöjligt att göra något åt för Anders Svensson. Enda glädjeämnet med en förlust är att jag förmodligen kommer få chans att se en till match här i Stockholm. Drömmen är två raka hemma och sedan få avgöra på Zinkens.

Kommentarer
Postat av: Off The Ground

Sniffa i baken?



Men Sirius vann mot Bollnäs!

2011-02-23 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0