Studenternas

Eight time is a charm, säger man inte så? är man Hammarbyfan så hoppas man nog starkt på det idag i alla fall. Idag så spelar man SM-final emot ett Bollnäs som nästan är lite i samma läge som Edsbyn var när de vann mot Hammarby säsongen 2004. Ingen som riktigt kanske trodde att de skulle kunna ta sig hela vägen till en final och än mindre vinna mot ett Hammarby som äntligen skulle ta sitt efterlängtade guld.

Bollnäs kommer vara otroligt laddade och det finns finalrutin där i form av Per Hellmyrs, Pär Törnberg och Hans Åström. Otroligt viktigt att ha dessa med sig inför en sådan här match. Om jag inte är ute och cyklar bör det vara Pär Törnbergs sjunde raka final, inte helt hundra på om han var ombytt och spelade i de första med Edsbyn men ändå, strongt gjort.

Hammarby har väldigt många som tidigare varit i final men många av dessa har också förlorat där. Men i år tror jag att det är deras tur. Det är något som är annorlunda med dagens Hammarby jämfört med de tidigare årsgångar. Patrik Nilsson är inte den där målsprutan som han var i Sandviken, det är fler som gör målen och det tror jag är en enorm styrka, allt läggs inte på en spelare. Hammarby har varit bäst i år och denna gången tror jag att de visar det i en final också.

Mitt tips för dagen är Hammarby vinst med 6-3, jag skulle verkligen unna dom det. Men oavsett vem som vinner i dag så kommer det vara någon som aldrig eller inte på väldigt lång tid fått lyfta bucklan och det tycker jag ska bli roligt. Bollnäs har i alla år som Edsbyn vunnit varit stora och grattat sina värsta fiender med att ställa upp marschaller längs vägen när Edsbyns buss åkt genom Bollnäs. Så mitt rödblåa blod till trots så unnar jag också Bollnäs en vinst.

Sen som gammal Edsbybo så tycker jag det är roligt att även vi får vara där i år ändå. Eller som min bror uttryckte det, Bollnäs klarar sig inte till final utan att ta hjälp av storebror Edsbyn, men vi hjälper gärna till.
Idag tror jag att Hammarby bryter sin förbannelse och får jubla på podiet.

Kommentarer
Postat av: Edsbybo

Det som står är sant, en sån bra krönikör de är som skriver.. Tror bajen tar hem guldet, men hjärtat hoppas på bollnäs

2010-03-21 @ 14:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0