End of an era

Ska börja med att tacka min kära vän smäm som är en utomordentligt duktig grafisk formgivare och konstnär, som har hjälpt mig med bloggdesignen! Titta gärna in och kolla vad hon skriver och målar.

Edsbyns If, denna klubb som dominerat svensk bandy de senaste sex åren med sex finaler och fem vinster åkte igår ut i kvartsfinal mot Villa-Lidköping. Bra för bandyn säger nog de flesta, förutom Edsbyborna själva så klart. Edsbyn har ändå gjort en bra säsong, skador på nyckelspelare under hela säsongen, de yngre förmågorna har täckt upp och gjort det enormt bra. Men begära mer än att pressa Villa-Lidköping till en femte avgörande match, tycker jag inte man kan göra.

Otroligt kul att de yngre grabbarna får, men framför allt tar chansen! Simon Jansson, Robin Ehn, Martin Söderberg, Joakim Svensk med flera är killar som knappt fyllt tjugo år och är med och spelar, hoppas de stannar och får fortsätta utvecklas i Edsbyn, plantskolan nummer 1 i svensk bandy. Oavsett vad man tycker om Edsbyn, eller bandy för den delen, kan man inte annat än beundra och bli imponerad av mentaliteten och styrkan som finns där. Att en by på kanske 5000 personer kan skapa något så dominerande som de ändå varit är bra gjort! Jag inbillar mig att känslan kommer vara tomhet när jag slår på teven, tittar på finalen och Edsbyn inte är där, men de finns alltid ett nästa år.

De två lag som jag tycker skulle vara roligast se i en final, möts redan i semifinalen. Jag unnar Hammarby ett SM-guld efter alla deras finalförluster. Och Villa-Lidköping har varit väldigt upp och ner i flera år men verkar nu hittat en stabilitet i deras underhållande och fartfyllda spel. Mitt tips är Villa-Lidköping mot Sandviken i final där Jesper Bryngelsson avgör till fördel för Villa.




Kommentarer
Postat av: smäm

no problem dude :D

2010-03-05 @ 21:29:34
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Off The Ground

Hammarby ska ALDRIG vinna.

2010-03-06 @ 13:35:39
Postat av: dog

sant.

2010-03-07 @ 02:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0