Åttondel

Tyskland-England är en spännande match på många sätt och vis. En match som är klassisk redan innan den har spelats. Tyskland imponerade mot Australien, fick det svårt mot Serbien efter Kloses utvisning men spelade inget vidare mot Ghana. England började bra mot USA men tappade sedan snabbt, inte enbart för Robert Greens misstag. Matchen mot Algeriet är nog den sämsta jag har sett i detta VM. Sista matchen mot Slovenien visade man äntligen lite vilja och styrka. För mig är det ett mysterium att Defoe inte fått starta tidigare. Enda mannen som tillsammans med Rooney har någon spetskompetens av Englands anfallare. Jag tror dock att tyskarnas bredd och tradition av att vinna som är medfött kommer att avgöra. Klose går in och avgör för Tyskland, tips 3-1.
Argentina-Mexiko är en match där jag höjer ett varningens finger för Mexiko. Verkar som Carlos Vela är borta vilket är ett avbräck men de har ändå stor möjlighet att störa Argentina. Argentinas försvar har inte ställts på så stora prov än så länge. Backlinjen är inte speciellt imponerande och jag tror att de kan få stora problem, personligen tycker jag att Maradonas största misstag var att lämna Javier Zanetti hemma. Denna matchen tror jag ändå att de krånglar sig vidare ifrån tack vare sin löjligt starka offensiv. Messi lyckas äntligen få in ett mål, vilket han är värd, för han har spelat bra hittills. Tror dock att det tar slut i kvartsfinal mot Tyskland som kommer syna deras problem i backlinjen. Tips, 3-2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0