Kalla!

Sveriges första OS-guld i Vancouver är ett faktum! Charlotte Kalla gick ut stenhårt på en gång och ledde från start till mål. Otroligt starkt att hon pallar trycket. I sista kurvan så såg det ut som om hon var på väg att ramla men Kalla sa i tv att hon hade full kontroll på det. Jag tror att Kalla fortsätter rida på den här vågen och plockar ytterligare några medaljer, förhoppningsvis något ytterligare guld. Det som också är imponerande är att det är hennes första OS. Anna Haag gjorde också ett otroligt starkt lopp och var inte många sekunder ifrån en medalj, jag tror hon i ren ilska plockar hem en medalj hon med.
Jag hoppas att detta smittar av sig på resterande delar av den svenska OS-truppen, framförallt då på Helena Jonsson som också hon gör sitt första OS och är favorittippad precis som Kalla. Jag tror det är otroligt viktigt att det kommer en sådan här framgång för god stämning sprider sig snabbt. Extra viktigt nu när början av OS inte varit så positivt ur svensk synvinkel med misslyckanden i bl a skidskytte och puckelpist.
Nu ser vi fram emot herrarnas 15 km fristil.
Vad ni än gör, slå inte av eran teve apparat! Allt är roligt att titta på under OS.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Till och jag såg på OS igår, i tyckte det var kul!

2010-02-16 @ 13:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0