Fler guld

För tillfället sitter jag och tittar på de svenska herrlandslaget i curling och de ligger just nu under med 1-0 men långt kvar av matchen. Sedan följer för svensk del skidskytte både för herrar och damer, superkombination för herrar, curling för damerna senare på kvällen och även konståkning senare i natt.
Curlingen är bara i gruppspelet än så länge men viktigt att få en skön start. Sen ser det väldigt svårt ut för Helena Jonsson i kvällens jaktstart men hon har i tidigare tävlingar haft ett större avstånd som hon då plockat in för att sedan ta guld. VM förra året var hon 53 sekunder och det slutade med seger och ikväll är hon "bara" 47 sekunder efter från start. Det krävs nog dock ett prickfritt skytte som jag tror hon klarar, stensäker på förra distansen i skyttet. Skidåkningen kommer att bli avgörande, den måste bli bättre än senast. Här har vallarteamet en stor roll och jag hoppas de tar utmaningen på rätt sätt från förra tävlingen.
Att Charlotte Kalla tog OS-guld igår tror jag också sporrar de andra, så jag är optimist i kväll. Helena tar guldet och Anna-Carin Olofsson-Zidek kommer in på topp tio. Herrarna får det svårare att ta en medalj men jag ser gärna en skräll där, det gör mig ingenting!
Om inte OS vore nog så sparkar Champions Leauge åttondelsfinaler i kväll. Lyon tar emot Real Madrid med Karim Benzema som huvudperson. Killen som äntligen kommit igång i Real kommer senast ifrån Lyon där han öste in mål. Intressant att se mottagandet från hans forna hemmapublik. Lyon har alltid haft otur och hamnat mot riktigt tunga lag tidigt i turneringen. Real Madrid ska vinna över två matcher, med Káka och Ronaldo som tillsammans hittar varandra bra den senaste tiden så mäktar Lyon tyvärr inte med. Matchen ikväll kan nog mycket väl sluta med ett lika resultat eller kanske även en vinst för Lyon men över två matcher håller de inte mot Madrid. Ur svenska ögon blir det roligt att få se Kim Källström fajtas mot den riktiga världstoppen. Hugo Lloris kommer få jobba hårt i Lyon målet men han är en målvakt av världsklass så Madrid kommer få vara på topp för att överlista honom. Likväl Lyon där de ställs emot Iker Casillas som har varit en världsmålvakt längre än jag kan minnas trots hans unga ålder.
I kvällens andra match tar Milan emot Manchester United där David Beckham möter sina forna kamrater. Lämnade United under ganska stora rubriker men han verkar ha gått vidare och minns bara de goda minnen ifrån sin tid i United säger han till pressen. Tror det är stor risk för en 0-0 match när det handlar om Milan. Ska de ha någon chans att rubba United över två matcher krävs nog en tvåmåls ledning inför bortamatchen. Formen United och framförallt Wayne Rooney är i nu är skrämmande bra! Trots att han tappar Carlos Tevez och Cristiano Ronaldo så lyckas Sir Alex Ferguson knåpa ihop ett lag som slåss om titlarna i England och europa ändå.
Lyon-Madrid 2-1 med Lizandro Lopes och Sidney Govou som målskyttar för Lyon och Ronaldo för Madrid.
Milan-Man United 0-1 med Rooney som ensam målgörare.
Detta är mina stalltips för kvällen!
Nu ställer vi in tvdosan på att zappa sig fram och tillbaka mellan kanalerna ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0